Isnin, 15 September 2014

TATTOO 2014



Sukacita dimaklumkan bahawa Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan Malaysia dengan kerjasama Kementerian Pertahanan Malaysia dan Angkatan Tentera Malaysia akan menganjurkan Kuala Lumpur International Tattoo 2014 pada 10 Oktober hingga 12 Oktober 2014 di Stadium Merdeka, Kuala Lumpur. 

Kuala Lumpur International Tattoo 2014 merupakan acara utama sempena VMY 2014 bagi membolehkan pelancong dalam dan luar negara serta rakyat Malaysia amnya menyaksikan satu pertunjukan istimewa yang memaparkan patriotism, semangat, ketangkasan dengan elemen-elemen kehebatan pasukan keselamatan negara-negara peserta. Program ini pernah diadakan pada tahun 2007. 


Antara negara yang bakal menyertai acara mega ini ialah Brunei Darussalam, India, New Zealand, Singapura, Thailand, Myanmar, Indonesia, United Kingdom, Turki, Korea Selatan dan Afrika Selatan. Manakala penyertaan dalam negara pula termasuklah dari Pasukan Wira Merah Kor Polis Tentera Di Raja Malaysia, Pancaragam Angkatan Tentera Malaysia, Pancaragam Polis Di Raja Malaysia, Pancaragam Tentera Laut Di Raja Malaysia, Pancaragam Tentera Udara Di Raja Malaysia dan Kumpulan Kesenian pelbagai kaum di Malaysia. 

Pengunjung bakal disajikan dengan persembahan ketenteraan dan kepolisan seperti War Dances , Bag Pipes, Brass Band , Marching , Military Demo , Artilary Performances dan Acrobatic . Terdapat juga persembahan Bunga Api, seni budaya, Laser, Cahaya dan Muzik serta pameran. 

Semua kakitangan dan orang ramai adalah dijemput hadir dan memeriahkan lagi acara KL International Tattoo 2014. Masuk adalah percuma. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan