INFO BAHAGIAN

OBJEKTIF BAHAGIAN
  • Meningkatkan kesedaran , keyakinan dan minat di kalangan masyarakat awam terhadap penggunaan produk kraf keluaran tempatan.
  • Memelihara, menjaga dan meningkatkan imej Kraftangan Malaysia melalui pendekatan perhubungan awam dan komunikasi korporat yang teratur dan bermaklumat.
  • Mengendali dan megurus khidmat hubungan pelanggan serta aduan awam Kraftangan Malaysia secara berkesan.
  • Memastikan aktiviti Kraftangan Malaysia mendapat publisiti meluas melalui media massa. 
  • Memastikan khalayak kumpulan sasar menerima dan memahami program aktiviti Kraftangan Malaysia.
  • Memelihara dan menjaga hubungan, seiring dengan program aktiviti KPK.
BIDANG TUGAS
  • Pengumpulan dan kemas kini data mel
  • Mengurus jemputan tetamu majlis majlis rasmi
  • Urusan protokol
  • Semakan teks hebahan
  • Urusan dengan KPK
  • Urusan aduan awam
  • Urusan khidmat pelanggan dan pertanyaan kaunter
  • Liputan/Wawancara/Siaran Langsung
  • Prosedur urusan publisiti media menggunakan Garis Panduan Etika Berurusan Dengan Media
  • Acara Mesra Media
  • Urusan hebahan dan jemputan
  • Menyediakan kit media
  • Urusan pendaftaran media
  • Urusan persiapan dan perjalanan sidangmedia
  • Merekod siaran berbentuk publisiti
  • Mengurus penerbitan korporat sewaktu program promosi atau pameran
  • Menyediakan corporate booklet/Penulisan rencana atau advertorial
  • Mengurus blog bahagian dan blog Ketua Pengarah
  • Mengurus laman sosial Kraftangan Malaysia dan laman Berita Terkini Portal Kraftangan Malaysia
  • Mengurus hebahan melalui Gerbang SMS
  • Menerbitkan Buletin Kraf 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan