Selasa, 1 Oktober 2013

GIMIK PERASMIAN PROMOSI HIASAN DALAMAN DAN SENI TAMAN

YB Menteri menyempurnakan gimik perasmian 
Terima kasih kepada YB Dato' Seri Mohamed Nazri bin Tan Sri Abdul Aziz, Menteri Pelancongan dan Kebudayaan kerana sudi hadir merasmikan  Promosi Hiasan Dalaman dan Seni Taman 2013 yang telah diadakan pada 30 September 2013 (Isnin), jam 10.30 pagi di Kompleks Kraf Kuala Lumpur. 
Keterangan Gimik : Ukiran hiasan panel menonjolkan elemen tumbuh-tumbuhan yang melambangkan motif berkaitan dengan kehidupan masyarakat. Motif yang digunakan adalah tumbuhan “KangKung” dan “Daun Pandan” yang menggunakan teknik tebuk tembus silat nipis, tebal dan dalam.
Untuk menterjemahkan kesempurnaan, YB Menteri mempersembahkan ukiran bunga kangkung dan memasukkan ke dalam ruang kosong yang ditinggalkan. Apabila bunga kangkung itu dimasukkan, aliran cahaya di bahagian belakang ukiran akan memancarkan cahaya dan mempamerkan situasi 3D dan kini rekaan tradisional akan kelihatan bercirikan kontemporari. Ia memberi maksud suatu harapan yang lebih baik pada penghasilan produk kraf yang pelbagai.
Kini rekaan tradisional kontemporari bukan sahaja menampilkan gaya moden, tetapi lebih eksklusif dan kehadirannya perlu disesuaikan dengan konsep ruang dalam produk hiasan dalaman dan prosuk seni taman.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan