Selasa, 15 Mei 2012

TAKLIMAT DI IDFR

Kraftangan Malaysia telah dijemput oleh Institut Diplomasi Dan Hubungan Luar Negari (IDFR) untuk menyampaikan taklimat bagi kursus "SPKM: Pre Posting Orientation Course For Officers and Spouses 1/2012" di IDFR pada 13 hingga 24 Februari 2012. 

Matlamat kursus ini adalah untuk memberi penyediaan kepada para pegawai yang bakal ditugaskan di luar negara agar lebih efektif dan berdaya saing dalam melaksanakan tugasan dan tanggungjawab masing-masing. Kursus ini juga turut memberi pendedahan kepada para pasangan pegawai mengenai peranan mereka di luar negara kelak. Modul-modul kursus berkisarkan aspek diplomasi, pentadbiran, kebudayaan dan etiket. 

Taklimat yang sama pernah disampaikan oleh Encik Misroni bin Haji Sulaiman, Pengarah Bahagian Komunikasi Korporat pada sesi kursus yang lalu.  Bagi taklimat yang bertajuk "Promoting Malaysia's Craft Industry" ia akan disampaikan oleh Encik Abdul Manan bin Ismail, Timbalan Pengarah Bahagian Komunikasi Korporat mewakili Kraftangan Malaysia. Semoga taklimat yang disampaikan dapat membantu pegawai yang akan berkhidmat diluar negara dalam memperkenalkan produk kraf ke mata dunia. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan