Khamis, 5 Januari 2012

AN ENCHANTING BATIK EVENING - MISS TORISM INTERNATIONAL 2011


Kraftangan Malaysia telah menganjurkan acara yang berprestij peringkat antarabangsa iaitu ""Pertandingan Rekaan Batik dan Fesyen" sempena Miss Tourism International 2011 pada 22 Disember 2011 di Kompleks Kraf Kuala Lumpur. Pertandingan ini dapat mewujudkan kerjasama di antara usahawan batik dan pereka fesyen agar mereka sama-sama dapat menggembleng tenaga dalam mengetengahkan batik di mata dunia. Ini juga merupakan usaha murni Kraftangan Malaysia untuk mengangkat martabat seni dan membuka ruang pasaran baru untuk usahawan batik dan pereka fesyen.

Acara malam itu diserikan dengan kehadiran Yang Berbahagia Dato' Sri Kamaruddin Siaraf, Ketua Setiausaha Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Malaysia, Yang Berbahagia Tan Sri Ahmad Fuad bin Ismail, Datuk bandar Kuala Lumpur, Yang Berbahagia Datuk Hj. Ab. Ghaffar bin Tambi, Timbalan Ketua Setiausaha (Kebudayaan) Kementerian Penerangan Komuunikasi dan Kebudayaan Malaysia, Yang Berbahagia Dato' Dr. Rothiah Omar, Timbalan Ketua Setiausaha (Penerangan),  Yang Berbahagia Datuk Danny OOi, Presiden Miss Tourism International dan lain-lain tetamu kehormat.

Seramai 54 peserta Miss Tourism International 2011 telah memperaga baju yang direka oleh 22 orang pereka berbakat. Senarai pemenang adalah seperti berikut :

Pertama : 
FIZIWOO (Pereka Fesyen / Pereka Batik)

Kedua :
ADRIATIE SHAMINNISA (Pereka Fesyen)
E-JAH BATIK (Pereka Batik)

Ketiga :
NAZREEN IDRIS (Pereka Fesyen)
ZUZANA & JALUDIN-PUA ( Pereka Batik)

Kraftangan Malaysia ingin mengucapkan tahniah kepada semua pemenang dan merakamkan penghargaan kepada semua yang terlibat menjayakan program ini.

KLIK UNTUK GAMBAR

Tiada ulasan:

Catat Ulasan