Isnin, 13 Jun 2011

SIRI 2 : BULETIN KRAF : MISI PERDAGANGAN ANTARABANGSA

Oleh : Siti Mariam Binti Sidek (sitimariam@kraftangan.gov.my)

INTERNATIONAL AUTUMN TRADE FAIR, DUBAI

Pameran perdagangan International Autumn Trade Fair telah diadakan di Dubai International Convention & Exhibition Centre yang berlangsung pada 13 hingga 15 Disember 2010. Penyertaan Kraftangan Malaysia  kali ini dilihat sebagai satu kesinambungan penerokaan pasaran di Timur Tengah.  Seramai 7 orang usahawan kraf dari bidang kayu, seramik, dan logam telah menyertai pameran perdagangan ini. Ia terdiri dari Rosecut Diamonds Antique Collections, Sweet Touch Ceramic Sdn Bhd, Kayuma Industri, Unicraft Heritage Sdn Bhd, Balai Seni Wanpo, Josl Pipes & Services dan D’ Cinda Enterprise.  

SPRING FAIR BIRMINGHAM 2011


Pameran perdagangan Spring Fair Birmingham  telah berlangsung pada 6 hingga 10 Februari  2011 bertempat di National Exhibition Centre, Birmingham, United Kingdom. Kraftangan Malaysia, menyertai pameran terbesar ini dengan membawa 8 orang usahawan kraf yang terdiri daripada HKY Collections, Josl Pipes & Services, Bastari Jaya, Roshfin Keramik Sdn Bhd, Zafialno Enterprise, CCP Design Sdn Bhd, Salam Oriental Greetings Sdn Bhd dan Rosecut Diamonds Antique Collections.


AMBIENTE 2011, FRANKFURT 2011


Kraftangan Malaysia telah menyertai misi perdagangan Ambiente 2011 di Frankfurt, Jerman pada 11 hingga 15 Februari 2011. Pameran  yang terbesar di dunia yang telah disertai oleh lebih dari 4,300 peserta dari seluruh dunia merupakan indikator yang baik kepada Kraftangan Malaysia untuk terus mempromosikan produk kraf tempatan ke  pasaran Eropah.  Lapan usahawan  kraf yang menyertai misi perdagangan ini terdiri daripada Uni-Malko Pewter Sdn Bhd, Sweet Touch Sdn Bhd, Qistina Wood Craft, Unicraft Heritage Sdn Bhd, Roshfin Keramik Sdn Bhd, Livan Handicraft, Coast Handmade Batik dan Josl Pipes & Services.  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan