Selasa, 19 April 2011

SEKALUNG TAHNIAH



Bahagian Komunikasi Korporat berbesar hati mengucapkan sekalung tahniah kepada anggota kerja Bahagian Khidmat Pengurusan iaitu Encik Manap Othman kerana telah berjaya menggondol tempat ke tiga dalam pertandingan nyanyian Suara Bintang Selayang 2011 anjuran DUN Taman Templer Biro Pelancongan Kebudayaan Kesenian dan UMNO Bahagian Selayang pada 17 April 2011 yang lalu. Pertandingan tersebut telah dimulakan dengan proses saringan pada 16 April (Sabtu) di mana beliau telah membawakan lagu yang di popularkan oleh Sudirman iaitu Patah Hati. Berikutan daripada itu beliau terlah terpilih untuk bertanding di peringkat akhir dimana lagu yang dipilih iaitu Seri Banang yang di popularkan oleh Kumpulan Pancang Jermal telah melayakkan beliau memenangi tempat ke tiga dengan membawa pulang trofi berserta wang tunai RM 200.00.

Kemenangan ini adalah disifatkan sebagai pencapaian terbaik dan paling cemerlang oleh beliau selama ini. Beliau sememangnya mencintai bidang ini. Ini dapat dilihat di mana setiap kali adanya pertandingan yang di anjurkan oleh Kraftangan Malaysia beliau tidak akan melepaskan peluang untuk menyertainya.

Ditanya mengapa lagu asli menjadi pilihan, beliau mengatakan bahawa beliau percaya “suara yang dimiliki lebih cenderung membawakan irama asli dan beliau mengakui lagu asli memang menjadi minat beliau selama ini”. Di tanya pula apakah langkah yang beliau akan ambil seterusnya selepas ini dalam misi mengembangkan bakat beliau itu, beliau mengatakan akan mencuba nasib untuk pertandingan “Kilauan Emas” anjuran Astro Prima. Di usik dengan soalan adakah beliau akan meninggalkan kerjaya yang ada di Kraftangan Malaysia sekarang dalam mengejar minatnya itu, beliau mengatakan “tidak mungkin meninggalkan kerjaya sekarang kerana nyanyian hanya sebagai minat di samping mengisi masa lapang yang terluang”.

Sekali lagi tahniah di ucapkan dan semoga bakat yang terpendam ini akan terus berkembang mekar.






1 ulasan: