Jumaat, 24 Oktober 2014

SIDANG MEDIA PROMOSI KRAF MALAYSIA BINTANG MEGAMALL, MIRI

MIRI, 24 OKTOBER 2014 - Kraftangan Malaysia  agensi di bawah Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan hari ini mengadakan Sidang Media sempena Promosi Kraf Malaysia di Ground Floor, New Wing Bintang Megamall Miri, Sarawak. Majlis dihadiri oleh Yang Berhormat Encik Dennis Ngau, Ahli Dewan Undangan Negeri N.67 Telang Usan. Turut hadir ialah Encik Azran Arip, Pengarah Kraftangan Malaysia Cawangan Sarawak.

Promosi ini diadakan bertujuan menggalakkan serta memberi peluang kepada usahawan kraf Malaysia dalam mempromosi dan memasarkan produk kraf keluaran mereka di pusat tumpuan pengunjung. Selain itu menerusi promosi seumpama ini juga mampu mengetengahkan produk-produk kraf keluaran tempatan bagi penggunaan produk kraf Malaysia dalam kehidupan seharian serta menggalakkan pelancong-pelancong untuk mendapatkan kraf buatan Malaysia sebagai ‘momento’.

Promosi Kraf Malaysia ini bermula 24 Oktober hingga 2 November (10 hari) dari jam 10.00 pagi hingga 10.00 malam bertempat di Bintang Megamall Miri. Penganjuran ini merupakan julung kali diadakan di lokasi ini mengetengahkan aktiviti seperti Jualan Kraf dan Persembahan Kesenian & Kebudayaan.

JUALAN KRAF – Seramai 64 usahawan kraf dari pelbagai bidang iaitu tekstil (11usahawan), hasil rimba (15 usahawan), hasil tanah (5 usahawan), logam (3 usahawan) dan aneka kraf (30 usahawan) mengambil bahagian dalam aktiviti jualan sempena promosi ini. Usahawan yang terlibat ini adalah dari negeri Sarawak (46 orang), Kelantan (7 orang), Sabah (4 orang), Selangor/Kuala Lumpur (5 orang) dan Melaka (2 orang) .

PERSEMBAHAN KESENIAN & KEBUDAYAAN – Kraftangan Malaysia juga turut mengadakan persembahan kesenian dan kebudayaan kepada pengunjung pada setiap hujung minggu dengan kerjasama pengurusan Bintang Megamall mengetengahkan aktiviti-aktiviti seperti Pertandingan Little Prince & Princess Costume pada 25 Oktober (Sabtu), Pertandingan Mewarna Batik - Clown & Mascot pada 26 Oktober (Ahad), Pertandingan Nyanyian pada 1 November (Sabtu) serta Pertandingan Pakaian Tradisi untuk Kanak-kanak dan Pertandingan Menghias Kek pada 2 November (Ahad). – TAMAT.


PENGARAH
KRAFTANGAN MALAYSIA CAWANGAN SARAWAK
LOT 3075 BLOK 18, DAERAH SALAK
PETRA JAYA, JALAN STADIUM
93050 KUCHING SARAWAK

Tel: 082 – 444 205

Tiada ulasan:

Catat Ulasan