- Meningkatkan kesedaran , keyakinan dan minat di kalangan masyarakat awam terhadap penggunaan produk kraf keluaran tempatan.
- Memelihara, menjaga dan meningkatkan imej Kraftangan Malaysia melalui pendekatan perhubungan awam dan komunikasi korporat yang teratur dan bermaklumat.
- Mengendali dan megurus khidmat hubungan pelanggan serta aduan awam Kraftangan Malaysia secara berkesan.
- Memastikan aktiviti Kraftangan Malaysia mendapat publisiti meluas melalui media massa.
- Memastikan khalayak kumpulan sasar menerima dan memahami program aktiviti Kraftangan Malaysia.
- Memelihara dan menjaga hubungan, seiring dengan program aktiviti KPK.
BIDANG TUGAS
- Pengumpulan dan kemas kini data mel
- Mengurus jemputan tetamu majlis majlis rasmi
- Urusan protokol
- Semakan teks hebahan
- Urusan dengan KPK
- Urusan aduan awam
- Urusan khidmat pelanggan dan pertanyaan kaunter
- Liputan/Wawancara/Siaran Langsung
- Prosedur urusan publisiti media menggunakan Garis Panduan Etika Berurusan Dengan Media
- Acara Mesra Media
- Urusan hebahan dan jemputan
- Menyediakan kit media
- Urusan pendaftaran media
- Urusan persiapan dan perjalanan sidangmedia
- Merekod siaran berbentuk publisiti
- Mengurus penerbitan korporat sewaktu program promosi atau pameran
- Menyediakan corporate booklet/Penulisan rencana atau advertorial
- Mengurus blog bahagian dan blog Ketua Pengarah
- Mengurus laman sosial Kraftangan Malaysia dan laman Berita Terkini Portal Kraftangan Malaysia
- Mengurus hebahan melalui Gerbang SMS
- Menerbitkan Buletin Kraf
Tiada ulasan:
Catat Ulasan