Khamis, 3 Oktober 2013

"CRAFT CHEF OF THE DAY" SEMPENA PROMOSI HIASAN DALAM DAN SENI TAMAN

Perbadanan Kemajuan Kraftangan Malaysia, agensi kerajaan di bawah Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan Malaysia, akan menganjurkan Pertandingan Craft Chef of The Day pada sempena program Promosi Hiasan Dalaman & Seni Taman 2013 dari 26 September hingga 7 Oktober 2013. Pertandingan ini akan diadakan seperti berikut:

Tarikh  : 5 Oktober 2013 (Sabtu)
Masa  : 12.00 Tengahari hingga 1.30 petang (masa penyediaan hidangan)
Tempat:  : Kompleks Kraf Kuala Lumpur

Pertandingan memasak ini merupakan pertandingan di peringkat separa profesional yang akan disertai oleh penuntut Jurusan Seni Kulinari dari Institut Pengajian Tinggi di Malaysia secara berkumpulan. Setiap kumpulan perlu menyediakan hidangan lengkap (Appertizer, Main Course & Dessert) menggunakan bahan masakan yang disediakan oleh pihak penganjur. Format pertandingan akan dinilai berdasarkandari hasil masakan (rasa) dan juga kreativiti hiasan meja hidangan (table setting). Setiap kumpulan perlu menyediakan 3 menu hidangan lengkap menggunakan bahan masakan yang disediakan oleh penganjur.

Bagi mengekalkan tahap mutu dan kualiti pertandingan ini, juri bertauliah iaitu jemputan rancangan Masterchef Malaysia Pertama iaitu Chef Mohamad Rashidi Abd Manap dan Chef Yahaya Hassan telah dilantik sebagai koordinator dan juri utama bagi pertandingan ini.

Hadiah bagi pemenang utama ialah wang tunai berjumlah RM1,500.00, pemenang tempat kedua RM1,000.00 dan pemenang tempat ketiga RM700.00 bersamping plak, hamper tajaan Maggi, Majalah tajaan Kumpulan Karangkraf dan Sijil Penghargaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan